سینمای مستقل ایران همواره افتخار آفرین بوده است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'علی معلم' در این یادداشت كه روز دوشنبه منتشر كرد، آورده است: از تندیس حافظ و سیمرغ خودمان تا بالن طلایی(نانت)، پلنگ طلایی(لوكارنو)، نخل طلایی(كن)، شیر طلایی(ونیز)، خرس طلایی(برلین) و هزاران مجسمه طلایی و نقره‌ای دیگر تا اسكار 2012 برای فیلم 'جدایی...'، سینمای نجیب و مستقل ایران، با كمترین امكانات فنی و مادی بیشترین افتخارات را آفریده است. اینكه صنعت سینمای نحیف ایران توانسته در عرصه رقابت‌های جهانی موفقیت‌های اصلی و اصیل كسب كند، دستاورد كمی نیست.

وی در ادامه این یادداشت تصریح می كند: در میان این هیاهو و خرسندی جایزه‌ اخیر، از یاد نبریم نقش پیشگامان بین‌المللی سینمای ایران در این راه را، از مهرجویی و نادری و كیارستمی و مجیدی و اصغر فرهادی. و از یاد نبریم سویه دیگر سینمای مستقل ایران را، كه راه به جهان نبرد اما اصیل ماند و زبان ایرانیان بود در مفاهمه ملی. ایكاش سینمای ما در آینده علاوه بر این موفقیت‌ها، راه خود را از درون فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی به سوی افكار مردمان دهكده جهانی عمیق‌تر بیابد و عمق اندیشه حافظ و مولانا و سعدی و دیگر گذشتگان و فرهیختگان ما دست پیدا كند.

فیلم 'جدایی نادر از سیمین' ساخته اصغر فرهادی بامداد دوشنبه عنوان بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان هشتاد وچهارمین دوره جوایز اهدا اسكار را كسب كرد.

فراهنگ ** 1983 ** 1071





:: برچسب‌ها: دوستان , سقوط , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: